JSDH Habartov

Se systémem JAY je naše jednotka od prvopočátku.

U předešlého poskytovatele jsme nebyli spokojeni s rychlostí odesílání SMS na mobily a kolikrát přišly SMS až po návratu na zákadnu.

V roce 2009 jsem byl osloven na testování prvotní aplikace pro svolávání členů výjezdové jednotky.

Samozřejmě jako vše nové tak i tato aplikace se nepotkala u členů JSDH Habartov s příliš dobrým přijetím. Ale mě to neodradilo. Postupem času docházelo ke stále lepší funkční stabilitě a členové jednotky začali pokukovat po této aplikaci.

Ze začátku samozřejmě bylo svolávání přes SMS nebo prozvánění. Pro členy jednotky to bylo něco nového a museli si zvyknout na tuto novou aplikaci.

Asi po půl roce jednotka kompletně přešla pod křídla Telworka a začala se nechat svolávat tímto systémem s požehnáním KOPISU.

Doba postupovala a jako každá aplikace i tato samozřejmě měla své porodní bolesti a chyby batolete. Ale ani já a hlavně Telwork jsme se nenechali odradit těmito rozmary nového miminka ve světě svolávání pro hasiče.

Musím říci že za dobu 10 let co tuto aplikaci používáme došlo dokonalému propojení naší jednotky s tímto svolávacím systém. Dnes již tato aplikace samozřejmě nabízí podporu Push notifikace, protože doba konečně dospěla k tomu, že si můžeme již pořídit nějaké datové balíčky, ikdyž ne stále za ceny v okolních zemích, ale můžeme si dovolit býti na datech a využívat je i ke komfortnějšímu ovládání a nechání se vyrozumívat totuto aplikací. Dnes si neumím představit vyrozumívání naší jednotky bez této aplikace. Myslím si, že v dnešní době konkurence na trhu je tato aplikace na velmi dobré úrovni a je konkurenceschopná i k poměru cena / nabízené služby. Naše jednotka je JPO III a za cenu mesíčního paušálu, která je pro tento typ jednotky nabízena jsem jakovelitel jednotky velmi spokojen.

Do budoucna přeji JAY stále více jednotek pod svá křídla a lidi ve svém týmu, kteří mají zájem na tomto projektu spolupracovat. Ještě bych chtěl vyzdvyhnout technickou podporu, která je na velmi dobré urovni.

Sedí tam lidi, kteří tomu rozumí a hlavně dokáží vyslechnout minimálně za mě moje náměty a postřehy a většinu z nich převést do této aplikace.

Na závěr tuto aplikaci bych doporučil s klidným svědomým každé jednotce SDH, protože z mého pohledu je to špička.

Velitel JSDH Habartov Petr Majer.

Nahoru

JSDH Oloví

Naše jednotka využívá svolávací systému JAY téměř od začátku jeho existence. Za ta léta prošel velkými změnami a je znát jeho vývoj! Se systémem JAY jsme spokojeni, je to dobrý pomocník při svolávání jednotky. Ve spojení s aplikací, která nám pomůže s navigací, přehledem o akceschopnosti, detailní informací o události nám systém velmi usnadňuje práci. Lidé z Telworku jsou velmi ochotní při řešení potíží, nebo poskytnutí podpory a hledání cesty v případě žádostí! Můžeme doporučit! 

Za JSDH Oloví,

Radek Grapa (VD) a Petr Velas (zVJ)

Nahoru

JSDH Ostrov

Svolávací zařízení JAY používá neše jednotka Ostrov (KV) již dlouho. Toto zařízení nám hodně usnadňuje a urychluje při vyhlášení poplachu informování všech členů naší jednotky. Někteří používáme i mobilní aplikaci JAY, která se pořád zdokonaluje a tím vyhovuje našim požadavkům při vyhlášení poplachu. Komunikace v případě dotazů je velmi rychlá a vstřícná všch zaměstnanců a vývojářů JAYky. Určitě svolávací zařízení i mobilní aplikaci za sebe doporučuji a věřím, že do budoucna využijeme i další nabízené služby.

Palas Oldřich

Velitel směny A

JSDH Ostrov

Nahoru

JSDH Chodov

Originální text reference (PDF)

Jednotka Sboru dobrovolných hasičů Chodov (JSDH Chodov) je zařazena v kategorii JPO II/1 od roku 1996. Od té doby využívala ke svolání pagerový systém v kombinaci se sirénou, později byl doplněn systémem KANGA+. Průměrný počet poplachů se pohybuje od 150-200 ročně a bylo nutné vzhledem k časovým prodlevám modulu KANGA+ systém upravit.

Svolávací JAY systém je využíván a provozován v JSDH Chodov od 1. 3. 2010 v ostrém provozu. Funguje v kombinaci s pagerovým systémem (Motorola KeyNote shodné frekvence s Městskou policií Chodov v rámci městského záchranného systému - MZS) a v kombinaci se záložním svoláním KANGA+ (ten je také určen krizovému štábu a pro potřeby krizového řízení). JAY systém byl průběžně v ostrém provozu testován a vyvíjen. Letos tomu bude v březnu 10 let, co jej přes počáteční technické problémy a ladění provozujeme. Například v roce 2019 jsme zasahovali během rekordních 263 událostí. Nezaznamenali žádný totální výpadek systému, jednalo se o dílčí poruchy, které byly neprodleně vyřešeny, mnohdy byly závady i na straně města či na straně Krajského operačního střediska (KOPIS). Sirénu ve městě Chodov už máme pouze na varování a informování obyvatelstva, v nejkrajnějším případě či v případě nouze je možné sirény, v případě svolání hasičů, stále použít. Musím konstatovat, že spolupráce s paní Švadlenkovou či panem Šindelářem je úzká a bezproblémová, společně jsme vždy vyřešili všechny připomínky a přání. V průběhu užívání JAY systému jsme se společností Telwork pracovali na zdokonalování svolávacího systému. Tzv. šili jsme celý systém na míru na základě našich provozních zkušeností a požadavků, aby vyhovoval potřebám naší jednotky. Naším hlavním požadavkem bylo, aby byl svolávací systém modulární i pro ostatní dobrovolné jednotky všech kategorií, s co nejnižšími provozními náklady. Dnes využíváme podstatnou část nabízených modulů včetně volání na mobil (dvě skupiny: „služba 1 - výjezd“ a „celá jednotka – siréna - 2 výjezd“), SMS, e-mail, aplikace JAY2, sestavu monitoru s příkazem k výjezdu, mapou, potvrzení účasti, osoby ve službě, hlasového přeříkání příkazu k výjezdu v šatně jednotky atd. Na JAY systém máme napojeny veškeré technologie hasičské zbrojnice s časovým spínáním přes tzv. krabičku JAY, např. odsávání, ventilátory garáží, semafory, poplachová světla, zámky dveří, které se při poplachu otevírají na omezenou dobu. Náklady na svolání jsou v režii zřizovatele, cena odpovídá požadavkům a je poplatná současnému technickému stavu.

Nicméně stále je v Chodově hlavní svolávacím systém „PAGER“, jelikož je nezávislý na GSM sítích a internetu. Pokud je k dispozici zdroj energie, tak jsou rádiové frekvence stále funkční, což jsme si ověřili při různých dlouhodobých plošných výpadcích elektrického proudu např. při vichřicích Kyrril, Emma či Herwart. To nefungoval žádný svolávací systém, ani mobilní telefony, ani sirény, funkční byl pouze PAGER z místního ovládání. Z tohoto důvodu určitě doporučuji kombinaci min. dvou svolávacích systémů, protože žádný systém není stoprocentní a je potřeba řešit i jeho zálohu v případě dlouhodobých výpadcích elektrické energie. Jednotka dále využívá výjezdové tablety se systémem GINA v hlavních zásahových vozidlech.

Věříme, že JAY systém je otevřený a bude se stále vyvíjet a zlepšovat dle přání a požadavků jednotlivých jednotek dobrovolných hasičů.

S pozdravem

Ing. Jiří Kiss

Nahoru